22 Ocak 2010 Cuma

2009 Model Sherlock Holmes

Filmini çekmişler yine. Yine diyorum çünkü "International Movie Data Base" (http://www.imdb.com/find?s=all&q=sherlock+holmes) sitesinden araştırdığım kadarıyla, 1900'lerin başından itibaren günümüze kadar 100'den fazla örneği beyaz perde ya da televizyona aktarılmış. Yetmemiş, siteye bakarsanız 2011'de bile Sayın Holmes'ün başrolünü oynadğı olası projeleri de görebilirsiniz.

Ben Sherlock Holmes'ün 2009 versiyonunu seyrettim. Benim gibi 1900'lerin başını seviyor bir de bu dönemde İngiltere'nin o insanın bağrına baskı yapan kasvetli havasına bayılıyorsanız filmi mutlaka izleyin derim.
Bu kasvetli hava filmin her yerine eşit miktarda dağılmış. Hatta filme ait hatırladığım tek renkli diyebileceğim sahne elinde kırmızı gül demeti tutan Rachel McAdams'ın bulunduğu bir sahnedir. Bu sahne dışında geri kalan her kare gri ve kahverenginin envai çeşit tonlarındadır.
Senaryo güzel, Sherlock Holmes Bey'in dillere destan zekasına yakışır bir incelikle işlenmiş.
Hızlı geçmesi gereken bir dövüş sahnesinin bütün ayrıntılarını sahneden önce ağır çekimde vermeleri ve o ağır çekimde bütün ayrıntılarını gördüğünüz sahneyi hızlı seyrettiğiniz zaman aldığınız keyif yaşanılası.
Kızsal yorum olarak; Jude Law çok güzel bakıyor, Robert Downey Jr. içine düşülecek etkileyicilikte.

Meraklısına Sherlock Holmes için ayrıntılı anlatım ilişikteki linkte mevcuttur efendim, tıklayınız.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Sherlock_Holmes

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder