22 Kasım 2011 Salı

adele - bergen paradoksu

sabahtan beri bu şarkı dilimde, durduramıyorum kendimi devamlı söyleyesim geliyor. hani bi türlü bitmeyen şarkılar vardır ya. mesela kayahan'ın ya da nilüfer'in (artık aralarında anlaşsınlar kimin olduğuna dair) mor menekşe şarkısı. durup durup "akşam oldu, dırınım dırınım" diyesiniz gelir. bitmez bi türlü. bir örnek de bu bitmeyen şarkılara "que sera sera" şarkısının sevtap parman'ın o bet sesi ve berbat ingilizcesiyle okudugu "key seraaa seraaa" olan versiyonu dilinize dolanmasıdır. gün boyu kafanızda döner durur. bu konuyu daha sonra ayrıntılı olarak incelenmek üzere bir kenara bırakıyorum şimdilik.

neyse konumuza dönelim. adele kızımızın yanık yanık söylediği "someone like you" şarkısı dilimde sabahtan beri. bir ara sözlerini düşündüm, "anam" dedim "ne arabask şarkı bu la". bi dinleyin dikkatli şimdiye kadar sözlerini hiç düşünmediyseniz benim gibi. yani yabancı arabesk diye bi müzik tarzı olsa bu kızımız alırdı bence bütün ödülleri.



sonra birden aklıma bergen geldi. hani şu, bir zamanlar arabesk'in kraliçesi diye anılan abla. nam-ı diğer "acıların kadını" şarkı da içerik olarak yukardakine çok benziyor zannımca. bu benzetme yüzünden benden nefret edebilirsiniz ama bi bakın allaasen, benzemiyor mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder